مجله اینترنتی ۹۹ سی سی دات آی آر

در حال بروزرسانی...
about

ADS
Codes

در حال بروز رسانی ....
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت
بازاریابی شبکه ای را چگونه شروع کنیم؟ آموزش جامع نتورک مارکتینگ ۱

تا چه اندازه با مزایای بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) آشنا هستید؟ تفاوت اصلی شرکت های سالم و ناسالم (هرمی) در چیست؟ قدرت درآمدزایی بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) چقدر است؟


مباحث ارائه شده در اين سری آموزش ها :


بخش اول:

– آشنايی با صنعت بازاریابی شبكه ای (نتورک مارکتینگ)


– شركت های سالم بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) و ناسالم (هرمی)


– چرا شغل بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) پتانسيل بسيار بالايی براي رشد و موفقيت دارد ؟


بخش دوم:


– اصول نوشتن ليست افراد در بازاريابی شبكه ای (نتورک مارکتینگ) چیست؟


– لیست افراد سرمایه اصلی شما در بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)


بخش سوم:


– فروش چيست ؟


– چرا فروش ؟


– چگونگی فروش در بازاریابی شبكه ای (نتورک مارکتینگ)؟


بخش چهارم:


– اصول دعوت به همكاری در بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)


– دعوت به صورت مستقیم و غیر مستقیم


بخش پنجم:


– آداب حضور در جلسه معارفه (پرزنت) در بازاریابی شبکه ای ( نتورک مارکتینگ)


– آداب پس از پايان جلسه معارفه (پيگيری یا فالو) در بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)


بخش ششم:


– مشاوره با حاميان در بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)


– هدف فردا ، برنامه امروز (ویژن)




بخش اول:

آشنایی با صنعت بازاریابی شبكه ای (نتورک مارکتینگ) :

اگر بخواهيم بازاریابی شبكه ای (نتورک مارکتینگ) را به زبانی بسيار ساده تعريف كنيم، می گوييم :

بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)، روشی است برای تبليغ و فروش محصولات، كه در آن، تبليغ و فروش كالا از طريق شبكه ای متصل به هم از مشتريان راضی آن محصولات صورت می پذيرد.

امروزه در دنيا روشهای مختلفی برای تبليغات و در نتيجه عرضه كالاها در سطح بازار وجود دارد، تبليغات از طريق صدا و سيما، بيلبورد، اس ام اس، ايميل، پيراهن تيم های ورزشی و غيره. يكی از اين روش ها كه در حدود ۷۰ سال از پيدايش آن می گذرد، تبليغ و فروش از طريق بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) می باشد.

طبق تحقيقات متخصصين، آمار نشان می دهد كه تقريباً ۲۵ % خريدهايی كه افراد در طول زندگيشان انجام می دهند، تحت تاثير تبليغات متداول شركت ها بوده (تلويزيون ، بيلبورد و غيره …)، و ۷۵ % از خريدها تحت تاثير صحبت های اطرافيان و يا مشورت گرفتن از دوستان و آشنايان افراد می باشد! (ترجيهاً از افرادی كه خود مشتری محصولی بوده اند).

در واقع تاثير تبليغات كلامی يك مشتری يا مصرف كننده راضی، ۳ برابر بيشتر از ميلياردها تومان تبليغات ديگر، برای شركت ها فروش ايجاد می كند. (توجه داشته باشيد كه از طرفی تمامی هزينه هايی كه به شكل های سنتی برای تبليغات صورت می گيرد، اين ايراد را نيز برای شركت ها دارند، كه بايد در ابتدا مبالغ زيادی پرداخت شود و اميدوار باشند تا در آينده نتيجه آن را ببينند و اين مورد يك ريسك محسوب می شود).

از اين رو در طول حدود ۷۰ سال گذشته كه روش بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) در دنيا ايجاد شده، سالانه هزاران كمپانی در سطح جهان يا شيوه فروش به سبك بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را به شيوه هاي قديمی خود می افزايند و يا به طور كل فقط از اين طريق محصولات خود را به بازار ارائه می كنند.

در واقع اين شركت ها به جاي پرداخت هزينه های سنگين و نه چندان موثر تبليغات سنتی، اين هزينه ها را به شكل پاداش و پورسانت به مشتريانشان ارائه می نمايند كه ايشان را تشويق كنند تا قسمتی از زمانشان را به معرفی و فروش محصولات آنها به اطرافيانشان اختصاص دهند.

در نتيجه بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) برای فروش محصولات كمپانی ها، روشی بسيار قدرتمند می باشد و از اينرو شركت های بسيار بزرگی در جهان به اين سبك فروش روی آورده اند (تويوتا، فيليپس، جنرال موتورز، نوكيا و غيره).

طبق آمار « انجمن فروش مستقيم » در سال ۲۰۱۰ : شغل بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) ۲% از جمعيت آمريكا، ۲% مردم استراليا، ۱% جمعيت بريتانيا، ۳ % جمعيت ژاپن و ۴% جمعيت كانادا را به خود مشغول كرده است.

طبق آمار كمپانی Amway ( قديمی ترين كمپانی بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) جهان) در سال ۲۰۱۴ در بيش از يكصد كشور دنيا به طور رسمی سازمان فروش دارد. حجم فروش شركت های بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) بين المللی در سال ۲۰۱۴ بيش از ۱۷۸ بيليون دلار (تقريباً معادل ۶۴۰ هزار ميليارد تومان) بوده است (اين در حالی است كه فروش صنعت سينما در اين سال ۸۰ بيليون دلار بوده!).

ليست ۱۰ كشوری كه بيشترين فروش را در بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) داشته اند به صورت زير طبقه بندی شده است (اين ليست گويای اين است كه پيشرفته ترين كشورهای دنيا صنعت بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را بسيار جدی حمايت می كنند):

رتبهکشوردرآمد
۱آمريكا۲۹٫۸ ميليارد دلار
۲ژاپن۲۳٫۸ ميليارد دلار
۳چين۱۶٫۳ ميليارد دلار
۴كره۱۲٫۹ ميليارد دلار
۵برزيل۱۲ ميليارد دلار
۶مكزيك۶٫۳ ميليارد دلار
۷فرانسه۵٫۱ ميليارد دلار
۸آلمان۳٫۷ ميليارد دلار
۹روسيه۳٫۶ ميليارد دلار
۱۰ايتاليا۳٫۴ميليارد دلار

آموزش بازاریابی شبکه ای

همچنين آمارها نشان می دهد ۷۴ % از مردم آمريكا محصولات و خدمات مورد نيازشان را از طريق شركت های بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) دريافت می كنند.

مجموع آمار و ارقام ارائه شده در بالا گويای رشد و اهميت بسيار بالای صنعت بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) در جهان امروز می باشد.


صفحات وب
به صفحات پیشین و بعدی هم سری بزنید!